قلمرو خبر : رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در بازدید از مط مترو پرند، بر ضرورت تهیه واگن های مناسب با مسیر قطارهای حومه تأکید کرد و از تصویب بهای بلیت این خط مترو در آینده ای نزدیک، خبر داد.
به گزارش قلمرو خبر از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به همراه مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از مترو پرند بازدیدی داشتند و این بازدید از طریق سفر با قطار و از ایستگاه مترو شاهد آغاز شد.
سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه خط مترو پرند توسط رئیس جمهور افتتاح شد شبکه مترو تهران ۲۰ کیلومتر افزایش یافت. برهمین اساس لازم بود که بازدیدی از مسیر و ایستگاه به بهره برداری رسیده داشته باشیم.
تشکری هاشمی با اشاره به هدف این بازدید گفت: قرار بر این شد در خلال بازدید از ایستگاه مترو پرند مسائل و مشکلات این خط بررسی شود. با احداث این خط اتفاقات خوبی رخ داده است و در بستر آن یک شهر حومه ای، از طریق ریل، به تهران متصل شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در گذشته حدود 30 کیلومتر خط مترو تا فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره برداری رسیده بود؛ گفت: الحمدالله سرویس مطمئنی فراهم شده است و در این بازدید مردم تقاضا داشتند تا سرفاصله قطارها از ۲ ساعت به نیم ساعت کاهش یابد و از آنجایی که شهر پرند، خوابگاهی است و عمده کسب کار افراد در تهران است و باید در اول وقت اداری به تهران بیایند؛ لذا ضرورت دارد ساعت کار مترو پرند زودتر آغاز شود.
وی گفت: اولین حرکت مترو از ایستگاه شاهد، ساعت 6 صبح به سمت پرند و ساعت 7 صبح به سمت تهران انجام میشود و عده ای از شهروندان تقاضا داشتند که این سفرها زودتر آغاز شود. این تقاضای درستی است زیرا یک ساعت مسیر است و شاید بسیاری از مسافران، در اول وقت اداری به محل کار خود نرسند.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه درحال حاضر سرفاصله مترو 2 ساعت است گفت: با توجه به اینکه خط مترو پرند جنبه آزمایشی دارد؛ باید در آینده ای نزدیک با رفع کاستی ها شاهد باشیم که سرفاصله مترو کاهش یابد و زمان آغاز به کار آن نیز زودتر شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پروژه خرید واگن های جدید، گفت: پیشنهاد ما این بوده که در خرید اخیر، برای خط پرند واگن ویژه ای سفارش داده شود. زیرا مسیر سفر 55 دقیقه است و مسافران این خط باید در این مدت ایستاده در قطار باشند که سختی های بسیاری دارد. باید در خرید 791 واگن به سوی خرید واگن های با صندلی راحت و مشخصات مناسب با مسیر، حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: همچنین باید سرعت قطار ها نیز افزایش یابد این قطارها درحال حاضر ۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارند و باید سرعت آنها متناسب با مسائل فنی، افزایش یابد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه قطار خط پرند باید دوره آزمایشی خود را پشت سر بگذارد و نواقص آن رفع شود؛ گفت: به نظر بنده این اقدام باید به زودی انجام شود. با توجه به اینکه این خط، برون شهری است؛ سرفاصله نیم ساعت منطقی خواهد بود و با ورود واگن های جدید، نواقص آن مرتفع خواهند شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسافران خط مترو پرند، یک طرفه هستند و صبح ها به سمت تهران و عصر به سمت پرند میروند. به نظر میرسد با توجه به دور بودن مسیر، سرفاصله نیم ساعت، منطقی است.
وی با تأکید بر اینکه نواقص مترو پرند، جزئی هستند؛ گفت: این نواقص حتماً در خلال بهره برداری کامل مترو رفع خواهند شد. در حال حاضر، رفت و بر گشت در یک خط انجام میشود اما با تثبیت پست برق و نصب ریل سوم و برقدار شدن مسیر خط موازی، این مشکلات در زمان کوتاهی حل خواهند شد.
تشکری هاشمی درباره بهای بلیت مترو پرند گفت: بهای بلیت مترو پرند باید متناسب با اقتصاد خانواده و متناسب با سایر ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود. احتمالاً بهای بلیت مترو پرند، حدود 15 الی 16 هزار تومان خواهد بود. این موضوع فردا در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد و سعی میکنیم تا نهایت، یکشنبه هفته آینده این موضوع تصویب شود.