قلمرو خبر : روابط عمومی بانک دی و مشخصاً اداره ارتباط با رسانه آن در گذشتههای نه چندان دور از جمله روابط عمومیهایی بود که در شبکه بانکی کشور ارتباط موفقی با اغلب رسانهها داشت و طبیعتاً از این ارتباط دوسویه مطلوب برای تحقق اهداف خود با افکار عمومی و جامعه مخاطب به شیوهای مناسب بهره برداری میکرد.
طبق اطلاعات موثق، مسئولین و دست اندرکاران روابط عمومی بانک دی با تشکیل گروه خبری خاص تنها با عده معدودی از رسانهها همکاری و ارتباط دارند که به شدت با اعتراض دیگر خبرنگارانی که سالها با این بانک تعامل خبری داشته اند، مواجه شده است.
پیگیریهای اخیر برخی خبرنگاران از مسئولین روابط عمومی بانک دی نیز راه به جایی نبرده است و این افراد با رد تماس و یا اینکه بعداً تماس بگیر، پیگیری خواهیم کرد و جوابهای از این دست، همکاری با آنها را به آینده نامشخص موکول کرده اند.
در تماس برخی از خبرنگارانی که از دایره کار خبری با بانک دی کنار گذاشته شده اند و پیگیریهای مکرر آنها، در نهایت دست اندرکاران رسانهای روابط عمومی بانک اظهار داشته اند که به دلیل محدودیت در منابع مجبور به همکاری با تعداد خاصی از رسانهها هستند.
قصد و غرض از نگارش این یادداشت نه از این بابت است که فراسوخبر هم از جمله رسانههای طرد شده از سوی اداره ارتباط با رسانه روابط عمومی بانک دی است، بلکه به این خاطر است که یقین دارم جناب آقای دکتر برات کریمی مدیریت ارشد بانک دی از نوع تعامل ضعیف، غیرکارشناسی و گزینشی روابط عمومی بانک با رسانهها و موج اعتراضی که در این زمینه ایجاد شده، مطلع نیستند.
اطمینان دارم با توجه به سابقه درخشان ایشان در ارتباط با اصحاب رسانه در دوره اول مدیریت در بانک دی، چنانچه در جریان سوء مدیریتی که در بخش رسانهای روابط عمومی این بانک ایجاد شده قرار بگیرند، یقیناً اوضاع سامان خواهد یافت و بی مهری به خبرنگاران طرد شده از بین خواهد رفت و بدون شک، چون گذشته بانک دی از ارتباط صحیح با رسانهها بیشتر منتفع خواهد شد.
امیدوارم آنچه که به عنوان نقد دلسوزانه مطرح شد، مورد توجه قرار گیرد و شاهد بازنگری در تعامل روابط عمومی بانک دی با رسانهها باشیم.